Vanliga frågor
Nej du behöver inget konto för att handla hos oss.
Efter du har lagt din första order hos oss skapas ett konto automatiskt och du kan där efter logga in och administrera dina uppgifter och se dina ordrar.
För att logga in på ditt konto, klickar du på 'Logga in' där efter använder du den e-postadressen du använde för att göra ditt köp hos oss.
Är det första gången du loggar in så måste du skapa ett lösenord först, det gör du genom att klicka på 'Återställ/Skapa lösenord', då får du en länk mailad till dig där du får välja ett lösenord som passar dig.
Nu kan du gå till 'Logga in' för att komma åt ditt konto.
För att veta vad frakten kostar för den/de produkter du lagt i din varukorg går du till 'Varukorg' och/eller 'Kassa' för att se frakten för just din order.
Leveranstiden skiljer sig åt beroende på vilket fraktalternativ du valt.
- DHL Servicepoint 1-3 arbetsdagar ' Spårbar'
- Hämta hos Shrimps i Tungelsta, efter överenskommelse.
Växter köpta som beställningsvara, då kommer din order skickas innom ca 5-7 arbetsdagar. se även Växter / Beställningsvara för mer info.
Ja, du kan spåra din beställning genom att logga in på ditt konto för att se alla status uppdateringar för din order.
När vi packar din order får du ett mail från oss med en länk till ditt spårningsnummer, detta gäller bara om du valt DHL Servicepoint som fraktalternativ.
Club Shrimps.se är ett lojalitetsbonus program där du som kund får poäng på alla dina köp hos oss.
För att komma åt dina uppgifter på Club shrimps.se måste du vara inloggad på ditt konto hos oss.
Dina poäng som du får vid köp oss oss är giltiga i 365 dagar, dessa poäng kan du omvandla till kuponger som du använder vid utcheckning i butiken. Kupongen som omvandlas från poängen är giltig i 30 dagar.
Villkor för omvandling av poäng är att du måste vara inloggad på ditt konto, samt en max gräns vid konvertering av poäng på 100kr vid varje köptillfälle.
Har du bytt e-post och vill byta på ditt konto så kan vi hjälpa dig med det.
- Det går INTE att byta e-post själv, vi måte göra det åt dig.
Fördelen med att byta e-post på ditt konto är att du behåller dina intjänade lojalitetspoäng som inte går att använda om du själv handlar med en annan e-post adress än den du har sen tidigare på ditt konto.
Har du handlat med två olika e-postadresser och då fått flera konton kan vi dessvärre inte slå ihop dessa till ett konto, vi kan däremot hjälpa dig med att ta bort ett konto och föra över eventuella intjänade lojalitetspoäng till önskat befintligt konto.
För att vi ska kunna hjälpa dig så kontakta oss antigen genom e-post eller vårt kontaktformulär så hjälper vi dig vidare.
Nej, vi har ingen fysisk butik där man kan komma och titta på produkterna.
Du kan däremot komma och hämta upp en order hos oss som du har beställt i vår webbutik.
Inga problem!
Maila oss rätt e-post samt eventuell orderreferens så hjälper vi dig att ändra samt skicka ut ett nytt orderbekräftelse mail.
JA!
I kassan så väljer du fraktalternativ därefter kan du skriva in ditt postnummer för att få fram de alternativ som du har och välja på.
Visa mer >>
För att returnera vara måste du logga in på ditt konto med din epost och lösenord, har du inget lösenord så kan du skapa ett genom att välja glömt mitt lösenord.
1. Gå till avsnittet "Min Orderhistorik" på ditt konto.
2. Välj den beställning från vilken han/hon vill returnera en vara, genom att klicka på "Detaljer".
3. Välj den eller de produkter som han/hon vill returnera genom att markera rutan bredvid dess namn.
4. Lägg till den kvantitet som behöver returneras (ifall fler än en produkt behöver returneras).
5. (valfritt) I avsnittet "Retur av varor" skrivs en förklaring så att butiksteamet bättre förstår varför du vill returnera den här produkten.
6. Klicka på "Begär retur".
Tiden för att ångra dig är 14 dagar, då ska ditt paket vara returnerat till oss.
- Returrätt gäller ej för växter.
Då vi godkänt din orderretur skickar vi dig ett mail med ditt returnummer/retursedel som kan skrivas ut eller skrivas på en lapp och läggas med i returen.
Observera att Frakt för retur står du själv som kund för, vi har ej fri retur i vår butik.
När du skickar tillbaka produkt uppskattar vi om vi får ett fraktnummer på returen för att. lättare ha koll på att den kommer fram.
Produkten skall vara i oanvänt skick och skall paketeras väl så att den inte blir skadad i returen.
När vi mottagit och godkänt den/de returnerade varor, återbetalar vi för de returnerade varan/varorna.
Tråkigt att du fått en trasig vara, tyvärr kan det hända.
Fota den trasiga varan och maila bilden/bilderna till oss på info@shrimps.se eller skicka genom vår Facebook messenger tillsammans med din orderreferens så hjälper vi dig med din reklamation.
JA, vi skickar växter året runt till hela sverige.
Vi packar växterna väl och det brukar inte vara några problem.
Vi har ett stort sortiment på lager men även växter som Beställningsvara.
Hittar du inte växten hos oss så kan du kontakta oss antigen på Facebook, eller genom vårat kontaktformulär, så kan vi se om växten finns hos någon av våra leverantörer för specialbeställning, då kan vi göra en kundbeställning på de specifika växter du söker. Förskottsbetalning gäller då på dessa växter.
Vi har ett stort antal växter i lager från vårat sortiment, men kan inte ha alla växter hemma i lager hela tiden.
Ibland tar växterna slut hos oss och då står det beställningsvara på växten och leveranstiden blir längre.
Vår specialbeställningsservice ger dig möjlighet att välja de växter som passar bäst för ditt akvarium.
Vissa av våra vackra akvarieväxter är 'Beställningsvara' och har då längre leveranstid.
Leveranstiden för växter på beställning är ca 5-7 arbetsdagar.
OBS! Växter på beställning måste beställas senast söndag för att vi ska hinna packa och skickas onsdag.
Vi strävar efter att behålla att dina växter når dig i optimalt skick. Tack för ditt tålamod under leveransprocessen.