Köpevillkor

Alla priser är valutan svenska kronor (SEK) inklusive moms.
Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta.

Beställning

  • Du måste vara över 18 år för att beställa. Om du inte är det be dina föräldrar skicka in beställningen åt dig. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att shrimps.se lider ekonomisk skada, polisanmäls. Priser för produkterna framgår i webshoppen. shrimps.se förbehåller sig rätten att när som helst justera priser och förändra sortiment. Säljföretaget friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i shrimps.se sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.
  • Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar, för att se fraktpriset för en produkt lägger du den i kundvagnen och går till kassan.
  • Alla varor förblir shrimps.se egendom tills dess full betalning erlagts.

Leverans /Avbeställning

Beställningar mottagna före kl. 12.00 på måndag till fredag behandlas samma dag, för leverans inom 1-4 arbetsdagar. Beställningar mottagna på lördag, söndag samt helg dag behandlas påföljande måndag eller vardag.

  • Du kan också hämta dina varor på vårt lager, efter överenskommelse – då självklart utan fraktkostnad.

I de fall då kund anser att leverans dröjer på sådant sätt att leverans avbeställning ej längre är önskvärd, är det kundens ansvar att avbeställa beställningen i enlighet med shrimps.se's köpevillkor. Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att mottaga beställningen. Avbeställning produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är ej möjlig.

Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från shrimps.se per e-post.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, tagit varan i fysisk besittning.

Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara, återbetalar shrimps.se ordersumman inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.

Växter: Returrätt gäller ej för växter.

Reklamationsvillkor

Kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta shrimps.se via e-post info@shrimps.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer), som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en eller flera varor returneras till shrimps.se skall kunden först ha erhållit ett RN. Returförsändelsen skall sedan tydligt märkas med detta RN. Kunden bör skriva erhållet RN på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returernas till shrimps.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende.  I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. shrimps.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

  • shrimps.se står alltid för returfrakt vid eventuellt skadat eller felaktigt gods.
  • I de fall en vara från shrimps.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören dock senast inom 7 dagar.

Betalning

PayPal är en globalt ledande betalningstjänst och ett tryggare och snabbare sätt att betala och ta betalt på nätet. Med PayPal kan man betala och överföra pengar utan att behöva avslöja sina betalningsuppgifter, och flexibelt välja att betala med antingen kontosaldot på PayPal eller med det kreditkort man valt att koppla till PayPal-kontot. Med PayPal-betalningar kan man också få PayPals köparskydd och säljarskydd (enligt gällande regler och villkor). Med över 169miljoner aktiva PayPal-konton på 203 marknader och 25 valutor över hela världen bidrar PayPal till att göra global handel möjlig.

PayPal grundades 1998 och företaget har kontor över hela världen, också i Skandinavien.

Läs mer om Paypal här: www.paypal.com

Payson logo
Betalning med Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Payson logo

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 20 kr.

För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Kortbetalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. 


Du kan välja att betala din order med kort, vi accepterar VISA, MasterCard, Maestro samt direktbetalning via Nordea, SEB, Handelsbanken och Swedbank.

Väljer du kortbetalning måste du ange personnummer, kortnummer, giltighetstid och säkerhetskod.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)

För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange de tre sista siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. Andra benämningar som används är säkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet? 

På VISA, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namntäckningsfältet på kortets baksida.

Varför måste säkerhetskod anges?

Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp. Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Tillämplighet

Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för shrimps.se. Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Information

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella fel vad gäller priser och specifikationer som kan ändras när som helst utan föregående varning p.g.a. rena felskrivningar, fel uppgifter från våra leverantörer, valutaförändringar, missuppfattningar i eventuell e-post konversation på svar och frågor etc. samt förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
Vårt ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Vi shirimps.se bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.
shrimps.se förbehåller sig rätten att vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att en produkt utgått, har shrimps.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp.


Accept

Denna sida använder cookies